Kerstfeest - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu Kerstfeest - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu

Kerstfeest

Door: Sven Guijt

Blijf op de hoogte en volg Sven

24 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we naar de settlements geweest die rondom Kaapstad verspreid liggen. Settlements zijn kleine gemeenschappen die uit 10 a 15 huizen bestaan en die vaak in de middle of nowhere liggen. Deze gemeenschappen hebben vaak hun eigen moestuinen en boerderijen waardoor ze zichzelf bevoorraden.
Deze settlements zijn vaak ook erg arm.
We zijn daar vandaag heen geweest om kerstcadeaus uit te delen aan de kinderen daar. Echt heel leuk! Een van ons was ook verkleed als kerstman en dat vonden de kinderen wel echt te gek! De kinderen van deze settlements gaan ook naar de scholen waar wij werken, dus we wisten ook de namen van iedereen en daardoor hadden we ook een leuk en origineel cadeau voor ieder kind. Iedereen kon een voor een zijn cadeau halen en daarna ook op de foto met de 'kerstman'. Ieder kind was ook erg blij met zijn cadeau en het gaf ook wel erg veel voldoening om al die lachende gezichtjes te zien! Al met al een erg waardevolle ervaring vind ik zelf!

Morgen is het kerst en daarom wil ik jullie allemaal alvast een heel prettig kerstfeest toewensen!

Tot later!

  • 26 December 2012 - 13:24

    Jos En Jose:

    Hoi Sven. Leuk wat je weer allemaal meemaakt.Wat moet het toch een geweldig gevoel geven om zoveel voor de medemens te betekenen.Voor jullie is het een soort vakantie, maar wat moeten die mensen daar toch blij zijn met jullie.Jullie enthousiasme, het uitdelen van persoonlijke kado's,leuke dingen met ze ondernemen. GEWELDIG.Nog veel plezier en tot later.

  • 27 December 2012 - 12:03

    Mams:

    Ha Sven, Het lijkt me voor ons rijke westerlingen een must om dit een keer te doen,dit nemen ze je nooit meer af! Het zal wel effe afkicken voor je worden als je weer terug bent.Superleuk om j verslagjes te lezen . heel veel plezier in ,wij duiken weer de sneeuw in ,ook met veel zon maar met temperaturen onder nul! gruss Gott Hein Geertje en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Ik ben Sven, ik ben 17 jaar en ik kom uit Moergestel. Ik zit onder hockey en ik heb ook nog vele hobbies zoals windsurfen, reizen, hardlopen en lezen.

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3860

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 06 Februari 2013

Kaapstad

Landen bezocht: