De laatste weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Door: Sven Guijt

Blijf op de hoogte en volg Sven

31 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Met mij gaat het nog steeds erg goed! Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin! Het vrijwilligerswerk loopt echter alweer bijna op zijn einde voor mij. Aankomende dinsdag vlieg ik namelijk weer terug naar Nederland. Ik zal me tot die tijd nog volop gaan vermaken hier en eruit halen wat erin zit!

Ik heb de afgelopen week ook weer ontzettend gave dingen gedaan! Zo zijn we afgelopen maandagavond met een groep naar Lion's Head (de berg naast Table Mountain) geweest om daar de zonsondergang en de volle maan te bewonderen. Op deze berg had je een geweldig uitzicht over Kaapstad aan de ene kant, en de Atlantische Oceaan aan de andere kant. Eerst bekeken we de allermooiste Afrikaanse zonsondergang en daarna keken we aan de andere kant hoe de maan opkwam boven Kaapstad. Echt heel bijzonder!

Vorige week ben ik ook wezen shark-cage diven in Gansbaai. Echt een geweldige ervaring!
Toen we daar s'ochtends aankwamen kregen we meteen een briefing over wat ons te wachten stond en daarna gingen we meteen het water op. Het was de grote witte haai die we zouden gaan bewonderen. Toen we een goede diving-spot gevonden hadden werd de 'cage' te water gelaten en werden de haaien gelokt door middel van geurwater. Ik was met een groep van ongeveer 30 anderen op de boot en de bedoeling was dat we met groepjes van 8 de kooi in gingen. Ik zat meteen in de eerste groep en zo gingen we de kooi in. Ik zag ze voordat ik de kooi in ging al zwemmen en ik was toen al vrij zenuwachtig!
Vervolgens gingen we de kooi in. Het zicht onder water was niet zo goed (ongeveer 2,5 meter) waardoor je ze echt alleen van dichtbij kon zien maar als je ze dan zag gaf het wel echt een adrenaline-kick! Ze zwommen een paar keer heen en weer voor de kooi en kwamen ook een paar keer heel dichtbij. Ik heb zelfs ook een keer recht in de bek van een haai gekeken! Al met al echt een onvergetelijke ervaring!

Morgen is mijn laatste projectdag en zal ik afscheid gaan nemen van alle kids waar ik de afgelopen maanden mee opgetrokken heb. Verder ga ik nog goed genieten van mijn laatste dagen hier en me ook een beetje voorbereiden op mijn terugkomst. De dag voordat ik vertrek zal ik ook mijn laatste reisverslag van deze reis schrijven.
Een goed weekend allemaal en tot snel!

• 02 Februari 2013 - 17:28

Jos En Jose:

Leuk Sven om weer wat van je te horen.Wat maak je toch spannende dingen mee.Wij doen de haaientocht die jij gedaan hebt echt niet na.Knap dat je het toch allemaal durft.Dit zijn mooie memories voor de rest van je leven.Geniet van je laatste dagen daar en we horen wel meer van je reisverhalen als je weer thuis bent.Een voor later een goede thuisreis. Groetjes Jos en Jose