Vakantietijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu Vakantietijd - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sven Guijt - WaarBenJij.nu

Vakantietijd

Door: Sven Guijt

Blijf op de hoogte en volg Sven

17 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het was weer een lange tijd geleden sinds mijn eerste reisverslag. Maar dat betekent niet dat ik niets gedaan heb in die tijd! De kinderen aan wie ik lesgeef hebben op dit moment vakantie tot half januari. In die tijd gaan we in plaats van lesgeven activiteiten voor ze organiseren zoals hiken, voetballen, zwemmen enzovoort. Ook deze week en vorige week hebben we al veel gedaan. Zo zijn we veel naar het strand geweest waar we dan spelmiddagen organiseren en met ze gaan surfen en zwemmen, echt ontzettend gaaf! We hebben ook Lion's Head voor een deel met ze beklommen, een berg vlakbij Kaapstad. De kinderen zijn zo rond de 10 tot 14 jaar, en het is dan ook de kunst om ze op die leeftijd enthousiast te maken voor zoiets. Maar als je zelf enthousiast bent en het initiatief neemt gaan zij dat ook overnemen. En met mijn enthousiasme zit het wel goed!
Ik ben zelf ook vorige week wezen abseilen van 64 meter, echt heel vet! Daarnaast ook nog naar nabijgelegen bronnen gegaan en daar vanaf 18 meter hoog in het water gesprongen!
Als je zo van deze activiteiten doet en een beetje actief op zoek gaat zie je ook hoe mooi en veelzijdig dit land is door zijn natuur en zijn vele diersoorten. Ik wil daarom ook in ieder geval op safari gaan en ik wil ook nog een aantal tours gaan maken waardoor ik ook de mooie plaatsen van de West-Kaap te zien krijg.

Morgen of overmorgen verschijnt mijn volgende verslag. Vanaf dan zal ik steeds per drie of vier dagen een verslag plaatsen met mijn belevingen van die periode.

Jullie horen nog van mij! Tot later!

  • 23 December 2012 - 16:32

    Jos En Jose:

    Hoi Sven.Leuk weer wat van je te lezen.Fantastisch wat je allemaal durft en doet m.b.t het abseilen en klifduiken.We vinden het leuk te lezen dat je kinderen enthousiast weet te maken, maar dat is aan jou wel besteed.Zo snijdt het mes aan twee kanten, zij blij jij blij.We hopen dat het je binnenkort lukt om op de safari de big five te mogen zien.We lezen het binnenkort wel.Fijne feestdagen de komende weken en graag tot mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Ik ben Sven, ik ben 17 jaar en ik kom uit Moergestel. Ik zit onder hockey en ik heb ook nog vele hobbies zoals windsurfen, reizen, hardlopen en lezen.

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3881

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 06 Februari 2013

Kaapstad

Landen bezocht: